This little study is an attempt to combine movement and music. A kinect camera was used for this purpose. By entering different areas in front of the camera, different sound tracks could be activated. The manipulation of the sounds was dependent on how the body was moved in the different areas. The aim was to investigate the relationship between movement and sound.

The kinect camera provides an image of the position of the human body in three-dimensional space, as it can capture not only a visual image of the environment, but also an infrared depth image. This information was used to determine where the person is in the room. The small dance.music program (programmed with processing) transforms the data into midi signals. This information was transmitted via a midi protocol to Ableton Live music software. In Ableton, the signals were interpreted as activating different tracks. At the same time, there were effects such as LFOs and the similar, which were also dynamically changed on an ongoing basis.



GERMAN VERSION
Diese kleine Studie ist ein Versuch, Bewegung und Musik zu verbinden. Dazu wurde eine kinect Kamera verwendet. Durch das Betreten verschiedener Bereiche vor der Kamera konnten verschiedene Tonspuren aktiviert werden. Die Manipulation der Klänge war davon abhängig, wie der Körper in den verschiedenen Bereichen bewegt wurde. Ziel war es, den Zusammenhang zwischen Bewegung und Klang zu untersuchen.

Die kinect Kamera liefert ein Bild von der Position des menschlichen Körpers im dreidimensionalen Raum, da sie nicht nur ein visuelles Bild der Umgebung, sondern auch ein Infrarot-Tiefenbild erfassen kann. Diese Information wurde verwendet, um festzustellen, wo sich die Person im Raum befindet. Das kleine dance.music-Programm (programmiert mit Processing) transformiert die Daten in Midi-Signale. Diese Informationen wurden über ein Midi-Protokoll an die Musiksoftware Ableton Live übertragen. In Ableton wurden die Signale als Aktivierung verschiedener Spuren interpretiert. Parallel dazu gab es Effekte wie LFOs und ähnliches, die darüber hinaus laufend dynamisch verändert wurden.